
Podsumowanie projektu "Moja mała ojczyzna"
Od listopada 2024 do czerwca 2025 roku uczniowie klas IV – V wraz z koordynatorkami: Agnieszką Harpeniuk i Martą Sallą realizowali projekt eTwinning "Moja mała ojczyzna". Głównym produktem projektu jest wirtualny przewodnik po miejscowościach, w których znajdują się uczestniczące w projekcie szkoły z całej Polski.
Cele szczegółowe projektu:
- Zaangażowanie uczniów w poznawanie swojej najbliższej okolicy i rozwijanie umiejętności plastycznych, cyfrowych oraz społecznych
- Pogłębianie wiedzy o tradycjach, zwyczajach i historii własnego regionu
- Rozwijanie poczucia tożsamości lokalnej i patriotyzmu
- Kształtowanie postawy szacunku wobec dziedzictwa kulturowego Polski
- Wymiana doświadczeń z uczniami z innych regionów kraju
- Rozwijanie umiejętności pracy w grupie
- Wymiana kartek świątecznych:
Uczniowie uczestniczący w projekcie wykonali kartki świąteczne z motywami charakterystycznymi dla swojej miejscowości i regionu. Kartki wysłano do szkół, z którymi nasza szkoła została wcześniej połączona w pary. - Logo projektu:
Uczniowie zaprojektowali oficjalne logo projektu z ilustracji przedstawiających charakterystyczne miejsca i symbole związane z poszczególnymi miejscowościami, przesłanych przez szkoły uczestniczące. - Postać przewodnika po naszych małych ojczyznach:
Uczniowie zaprojektowali postać przewodnika, którego zadaniem było oprowadzanie po Raciborzu. Postać została wybrana w głosowaniu uczniów. - Trzy cudeńka:
Uczniowie dokonali wyboru trzech najważniejszych w ich ocenie miejsc w Strzyżowie, które znalazły się w wirtualnym przewodniku. - Wirtualny przewodnik po naszych małych ojczyznach:
Finalnym produktem projektu jest wirtualny przewodnik po miejscowościach, w których znajdują się szkoły uczestniczące w projekcie. Uczniowie nagrali kwestie narratorów w formie plików audio, które znalazły się w przewodniku na stronach dotyczących Raciborza. - Ewaluacja:
Uczniowie dokonali ewaluacji swoich działań.
Efekty projektu:
- Uczniowie zdobyli wiedzę o własnym regionie i poszerzyli horyzonty kulturowe
- Wzrosła ich świadomość regionalna i narodowa
- Uczniowie nabyli umiejętność prezentowania informacji i pracy zespołowej
- Rozwinęli umiejętności plastyczne, cyfrowe i społeczne
- Nabyli wiedzę geograficzną i kulturową na temat różnych miejscowości w Polsce