Tutaj powinien być opis

Podsumowanie projektu "Moja mała ojczyzna"

Od listopada 2024 do czerwca 2025 roku uczniowie klas IV – V wraz z koordynatorkami: Agnieszką Harpeniuk i Martą Sallą realizowali projekt eTwinning "Moja mała ojczyzna". Głównym produktem projektu jest wirtualny przewodnik po miejscowościach, w których znajdują się uczestniczące w projekcie szkoły z całej Polski.

Cele szczegółowe projektu:

  • Zaangażowanie uczniów w poznawanie swojej najbliższej okolicy i rozwijanie umiejętności plastycznych, cyfrowych oraz społecznych
  • Pogłębianie wiedzy o tradycjach, zwyczajach i historii własnego regionu
  • Rozwijanie poczucia tożsamości lokalnej i patriotyzmu
  • Kształtowanie postawy szacunku wobec dziedzictwa kulturowego Polski
  • Wymiana doświadczeń z uczniami z innych regionów kraju
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie

Opis działań: 

  1. Wymiana kartek świątecznych:
    Uczniowie uczestniczący w projekcie wykonali kartki świąteczne z motywami charakterystycznymi dla swojej miejscowości i regionu. Kartki wysłano do szkół, z którymi nasza szkoła została wcześniej połączona w pary.
  2. Logo projektu:
    Uczniowie zaprojektowali oficjalne logo projektu z ilustracji przedstawiających charakterystyczne miejsca i symbole związane z poszczególnymi miejscowościami, przesłanych przez szkoły uczestniczące.
  3. Postać przewodnika po naszych małych ojczyznach:
    Uczniowie zaprojektowali postać przewodnika, którego zadaniem było oprowadzanie po Raciborzu. Postać została wybrana w głosowaniu uczniów.
  4. Trzy cudeńka:
    Uczniowie dokonali wyboru trzech najważniejszych w ich ocenie miejsc w Strzyżowie, które znalazły się w wirtualnym przewodniku.
  5. Wirtualny przewodnik po naszych małych ojczyznach:
    Finalnym produktem projektu jest wirtualny przewodnik po miejscowościach, w których znajdują się szkoły uczestniczące w projekcie. Uczniowie nagrali kwestie narratorów w formie plików audio, które znalazły się w przewodniku na stronach dotyczących Raciborza.
  6. Ewaluacja:
    Uczniowie dokonali ewaluacji swoich działań.

Efekty projektu:

  • Uczniowie zdobyli wiedzę o własnym regionie i poszerzyli horyzonty kulturowe
  • Wzrosła ich świadomość regionalna i narodowa
  • Uczniowie nabyli umiejętność prezentowania informacji i pracy zespołowej
  • Rozwinęli umiejętności plastyczne, cyfrowe i społeczne
  • Nabyli wiedzę geograficzną i kulturową na temat różnych miejscowości w Polsce