DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
WSTĘP
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Strzyżowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej (http://zsstrzyzow.superszkolna.pl) zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Strzyżowie.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Jest częściowo niezgodna: filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i słabosłyszących. Zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych, tj.:
Ctrl++ (powiększenie)
Ctrl+- (pomniejszenie)
Ctrl+0 (rozmiar pierwotny)
F11 (tryb pełnoekranowy)
Ctrl+A (zaznaczenie wszystkiego)
Ctrl+C (kopiowanie)
Ctrl+S (zapisanie strony)
Ctrl+F (szukanie na stronie)
Ctrl+P (drukowanie)
Ctrl+I (informacje o stronie)
Ctrl+Shift+Q (zamknięcie)
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt na adres: szkolastrzyzow@wp.pl Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 84 65 160 07. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Adres:
Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Strzyżowie
ul. Bohaterów Września 10
22-525 Strzyżów
Do budynku prowadzą 2 wejścia, w tym wejście główne od ulicy Bohaterów Września oraz wejście znajdujące się z tyłu budynku. Wejście główne wyposażone jest w podjazd dla osób niepełnosprawanych, natomiast drugie prowadzi po schodach.
Wejście główne prowadzi na parter szkoły. Na parterze budynku możliwe jest poruszanie się na wózku inwalidzkim. Na parterze znajduje się sekretariat, gabinet dyrektora, sala gimnastyczna oraz szatnia. Szatnia ma formę szafek na ubrania i rzeczy osobiste, zamykanych na klucz.
Budynek jest wielokondygnacyjny i nie jest wyposażony w windę. Duża ilość schodów uniemożliwia przemieszczanie się na wózku inwalidzkim.
Toalety w budynku nie są przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Na terenie szkoły nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online.