
Sensoryczny alfabet
Klasa I wykonała kolejne zadanie projektu międzynarodowego "Literki w akcji". Uczniowie przynieśli na zajęcia przykrywki z pudełek po butach oraz kaszę mannę. Do przykrywek wsypali warstwę kaszy, tworząc w ten sposób równomierną powierzchnię. Następnie nauczyciel wypowiadał nazwę liter, a uczniowie, korzystając z palców, rysowali na kaszy pożądany kształt liter. Ruchy palców po miękkiej kaszy nie tylko pomagały w nauce pisania i rozpoznawania liter, ale również działały relaksująco i wspierały rozwój motoryki małej. Zabawa łączyła elementy nauki z terapią sensoryczną. Zmysł dotyku był tu kluczowy, ponieważ uczniowie odczuwali różnicę tekstur między gładkim pudełkiem, a sypką kaszą. Przykrywki stały się interaktywnymi tablicami, na których każde pociągnięcie palcem tworzyło widoczny ślad, umożliwiający nauczycielowi ocenę precyzji i formy narysowanych liter. Ta metoda nauczania nie tylko wzbogaciła umiejętność pisania wśród uczniów, ale także dostarczyła im unikalnych doświadczeń sensorycznych, które wspomogły koncentrację, koordynację oraz kreatywność.Klasa I wykonała kolejne zadanie projektu międzynarodowego "Literki w akcji". Uczniowie przynieśli na zajęcia przykrywki z pudełek po butach oraz kaszę mannę. Do przykrywek wsypali warstwę kaszy, tworząc w ten sposób równomierną powierzchnię. Następnie nauczyciel wypowiadał nazwę liter, a uczniowie, korzystając z palców, rysowali na kaszy pożądany kształt liter. Ruchy palców po miękkiej kaszy nie tylko pomagały w nauce pisania i rozpoznawania liter, ale również działały relaksująco i wspierały rozwój motoryki małej. Zabawa łączyła elementy nauki z terapią sensoryczną. Zmysł dotyku był tu kluczowy, ponieważ uczniowie odczuwali różnicę tekstur między gładkim pudełkiem, a sypką kaszą. Przykrywki stały się interaktywnymi tablicami, na których każde pociągnięcie palcem tworzyło widoczny ślad, umożliwiający nauczycielowi ocenę precyzji i formy narysowanych liter. Ta metoda nauczania nie tylko wzbogaciła umiejętność pisania wśród uczniów, ale także dostarczyła im unikalnych doświadczeń sensorycznych, które wspomogły koncentrację, koordynację oraz kreatywność.