Pudełko sensoryczne
13 października klasa I wykonała trzecie zadanie projektu międzynarodowego "Literki w akcji". Uczniowie przynieśli na zajęcia rzeczy spełniające warunek pomieszczenia w dłoni. Nazwy tych rzeczy musiały rozpoczynać się na poznane litery. W klasie czekało na uczniów pudełko z otworem, stwarzającym możliwość losowania. Pierwszoklasiści wkładali przygotowane przedmioty do tego pudełka, tworząc zasób sensoryczny do wykorzystania. W trakcie realizacji zadania, uczniowie kolejno wybierali przedmioty z pudełka, a następnie, poprzez dotyk, próbowali odgadnąć, co wylosowali. To aktywizowało ich zmysł dotyku oraz zdolność kojarzenia wrażeń z przedmiotami. Kolejnym etapem było wspólne dzielenie nazw wylosowanych przedmiotów na sylaby i głoski. Ta część zadania angażowała zarówno aspekty słuchowe, jak i werbalne uczniów. Wspólne wydzielanie sylab i głosek stworzyło interaktywną przestrzeń do aktywnego uczestnictwa i wymiany wiedzy między uczniami.